وبلاگ

کارشناسان بایانتورک پاسخگوی سوالات شما هستند

بهترین سی پی یو 2023

بهترین سی پی یو (cpu) 2023

CPU یا واحد پردازش مرکزی، مغز کامپیوتر است. مانند مغز انسان، سی پی یو تمام عملکردهای کامپیوتر را کنترل می کند. وظیفه cpu گرفتن داده های ورودی از دستگاه هایی مانند ماوس یا نرم افزارهای دیگر و اجرای آن ها است. به عنوان مثال، اگر ” a ” را در رایانه خود تایپ کنید، CPU  شما نحوه عملکرد فشار دکمه را جستجو می کند. هنگامی که دستورالعمل ها را دریافت کرد، دکمه شما را فشار داده و خروجی ” a ” را چاپ می کند.

CPU های مدرن می توانند میلیاردها یا حتی تریلیون ها از این دستورالعمل ها را در ثانیه مدیریت کنند. همچنین اغلب آن ها از هسته های مختلفی تشکیل شده اند که انجام چند کار را آسان تر می کند. در واقع هر هسته یک CPU دیگر روی همان تراشه است. از آن جایی که محاسبات کامپیوتر شما توسط پردازنده انجام می شود، بنابراین هرچه  cpu بهتری داشته باشید، سیستم قوی تری خواهید داشت. در ادامه بهترین CPU های بازار را با در نظر گرفتن ارزش، بودجه و نوع عملکرد به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین پردازنده های 2023 بازار

بهترین سی پی یو (cpu) 2023

  • Intel Core i5-13600K

اینتل Core i5-13600K بهترین پردازنده از خانواده تراشه های نسل سیزدهم اینتل است. این پردازنده توانسه تعادل خوبی بین عملکرد و هزینه برقرار کند و تقریباً به هر کسی اجازه می دهد تا یک سیستم قدرتمند را بدون نیاز به بودجه زیاد بسازد. اینتل Core i5-13600K یکی از مقرون به صرفه ترین پردازنده های Core اینتل از نسل سیزدهم می باشد، اما همچنین یکی از بهترین ها است. این پردازنده در مجموع 14 هسته، 20 رشته و 24 مگابایت کش دارد. این ویژگی ها باعث شده تا شما به راحتی بتوانید کارهای سنگینی چون بازی کردن را با این پردازنده انجام دهید. قیمت این پردازنده در حال حاظر چیزی حدود 320 دلار است که آن را تبدیل به یک پردازنده مقرون به صرفه کرده است.

  • AMD Ryzen 5 7600

پردازنده Ryzen 5 7600 AMD، CPU جدید شرکت amd است که عملکرد شش هسته ای را با قیمت مقرون به صرفه تری به شما ارائه می دهد. اینتل تنها شرکتی نیست که پردازنده‌ هایی با ارزش عالی را با قیمت مناسب ارائه می‌کند چرا که AMD با AMD Ryzen 5 7600 به بازار آمده است.

قیمت آن کمتر از Intel Core i5-13600K است و هسته‌ها و رشته‌های بسیار کمتری دارد، اما این هسته‌ها به دلیل معماری جدید بسیار سریع‌تر هستند و شما می توانید این تراشه 65 واتی را به راحتی اورکلاک کنید. درست مانند Core i5-13600K، AMD Ryzen 5 7600 یکی از بهترین پردازنده ها از نظر عملکرد است. در این پردازنده در مجموع 6 هسته، 12 رشته و 38 مگابایت کش وجود دارد. قیمت این پردازنده چیزی حدود 230 دلار است و شما می توانید از آن برای اسمبل کامپیوتر خود استفاده نمایید.

اگر شما گیمر هستید و نیاز به رشته یا هسته های زیادی ندارید این پردازنده میان رده می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • AMD Ryzen 9 7950X

برخی از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار توسط AMD ساخته می شود و AMD Ryzen 9 7950X یکی از قدرتمند ترین پردازنده های بازار است که شما می توانید داشته باشید. این پردازنده دارای 16 هسته، 32 رشته و 81 مگابایت کش است. اگر چه این پردازنده چندان مناسب بازی کردن نیست، اما بسیار برای تولیدکنندگان محتوا مناسب می باشد، زیرا دارای هسته های زیادی است و شما به راحتی می توانید به تدوین و ویرایش ویدیو بپردازید. این پردازنده چیزی کمتر از 600 دلار قیمت دارد.

  • Intel Core i9-13900K

پردازنده Intel Core i9-13900K پرچمدار نسل سیزدهم اینتل است. اگر در حال اسمبل کامپیوتر شخصی هستید که نیاز به عملکرد در سطوح بالا را دارد، این پردازنده یکی از بهترین گزینه های پیش رو شما است. اینتل ادعا می‌کند که این پردازنده سریع‌ترین پردازنده بازی جهان است، اما ما پردازنده‌های سطح پایین‌تری را برای بازی به تنهایی توصیه می‌کنیم و این پردازنده را برای کارهای حرفه ای تر پیشنهاد می نماییم.

این پردازنده چیزی نزدیک به 550 دلار قیمت دارد.

  • Intel Core i3-13100

Core i3-13100 اینتل ارزان‌ترین پردازنده نسل سیزدهم Raptor Lake این شرکت است که دارای چهار هسته و گرافیک یکپارچه است. اگر به دنبال یک CPU برای انجام برخی کارهای سبک مانند اجرای سرور در خانه یا رایانه شخصی برای دفتر هستید، این پردازنده انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این پردازنده دارای 4 هسته و 8 رشته است و قیمت آن هم کمتر از 150 دلار است. در کل این پردازنده برای کسانی که دنبال سیستم های کمتر قدرتمند هستند، مناسب است همچنین شما می توانید با این پردازنده بازی ها را هم با کیفیت نسبتا بالا اجرا نمایید.

  • AMD Ryzen 5 5600G

این پردازنده یکی از بهترین پردازنده های اقتصادی بازار است که دارای گرافیک آنبورد نیز می باشد، البته گرافیک آن چندان قدرتمند نیست و شما باید بی خیال برخی از صحنه های بصری در بازی ها شوید. این پردازنده 6 هسته، 12 رشته و 19 مگابایت کش دارد و قیمت آن هم حدود 140 دلار است.

  • AMD Ryzen 9 7900X3D

Ryzen 9 7900X3D AMD یک CPU بازی و با بهره وری بالا می باشد که دارای 12 هسته، 24 رشته، 144 مگابایت کش و 3D V-Cache است. این پردازنده برای بازی کردن ساخته شده اما شما با این پردازنده می توانید عملیات های سنگین را در کامپیوتر خود اجرا نمایید.

اگر قصد اسمبل کردن یک سیستم قدرتمند را دارید، می توانید با خرید این پردازنده به قیمت 500 دلار سیستم خود را اسمبل کنید.

بهترین سی پی یو (cpu) 2023

انتخاب بهترین پردازنده

انتخاب بهترین پردازنده، بستگی به بودجه شما و نوع کاری که می خواهید انجام بدهید دارد و درست است که پردازنده تنها عامل تعیین کننده قدرت کامپیوتر شما نیست اما بسیار بر قدرت کامپیوتر شما تاثیر می گذارد.

پردازنده های Intel Core i5-13600K و AMD Ryzen 5 7600X هر دو از بهترین پردازنده های میان رده بازار هستند که تا چند سال تمام نیاز های شما را فراهم می سازند. اما در صورتی که نیاز به کامپیوتری با قدرت بیشتری هستید باید پردازنده بهتری را تهیه نمایید.

در صورتی که نتوانسته اید پردازنده مناسبی را برای خود پیدا کنید می توانید با مشاورین بایانتورک مشورت کنید. همچنین می توانید از خدمات اسمبل سیستم و اسمبل در محل بایانتورک نیز استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *